NAŠE COLINS AKCE
Family Flotila 2021
26.6. - 3.7. Chorvatsko
Izolepa Cup - ORLÍK
víkend 30.7 - 1.8. 2021
Slapseidon - SLAPY
sobota 14. srpna 2021
Champagne Cup 2021
11. - 18. září, Chorvatsko
Thajsko - společná plavba
březen - duben 2022

ODKAZY
Počasí Windy
přehled o počasí pro celý svět
Počasí - Windguru
vítr ve vybraných revírech
Počasí v ČECHÁCH
medard.cz 
Vesselfinder
Pohyb velkých lodí po mořích
Volvo Ocean Race
etapový závod kolem světa
Vendee Globe
závod jednotlivců kolem světa
Extreme Sailing Series
závody velkých katamaranů
David Křížek
oficiální web významného Českého jachtaře
David Křížek Yachting
Jachtařský e-shop, co nemáme, to seženeme...



Izolepa Cup - ORLÍK

   IZOLEPA Cup  2021   
již 15. ročník oblíbené letní regaty
jachtařské závody a zároveň sportovně společenská akce.

Termín: víkend 30.července - 1. srpna 2021
Místo: Marina Orlík, Orlická přehrada

Další info v nejbližší době...

 

 

 

 

 


_/)/)/)_/)__/)/)/)_/)/)_/)__/)/)/)_/)__/)/)/)_/)/)_/)_/)/)/)_/)__/)/)/)_/)/)_/)_/)/)_/)_ 
 

   IZOLEPA Cup  2020   
 jachtařské závody a zároveň sportovně společenská akce.

Termín: 31.července - 2. srpna 
Místo: Marina Orlík, Orlická přehrada
 
Colins Yacht Club pořádá 
již 14. ročník setkání jachtařů 
a všech dalších kamarádů a známých na Orlické přehradě.

Proč jezdit pořád někam pryč, když doma je také krásně. A proto pořádáme naše jachtařské akce a regaty nejen na moři v Chorvatsku - Champagne Cup, Family Flotila. Ale také na českých vodách, na Slapech – Slapseidon a na Orlíku - Izolepa Cup. Naše regaty jsou dobrá příležitost pro širokou veřejnost vyzkoušet si závodní jachting v přátelské atmosféře při plavbě na čemkoliv.
  
 IZOLEPA Cup  2020  
jachtařské závody a zároveň sportovně společenská akce, letos s podporou Thajské centrály cestovního ruchu - Thajsko země usměvů a barev
"Dotek Thajska" Touch of Thailand 
- info o cestování v Thajsku, 
jachting v Thajsku, plavby na Phuhetu - lodě, trasy, rady ... pozvánka do Thajska.

Společné setkání celý víkend: 
od pátku večera 31.července do neděle 2. srpna
 
Jachtařské závody:
sobota 1. srpna
pro všechny a všechno, co plave 

Opět v Marině Orlíkmezi zámkem Orlík a Ždákovským mostem, 
www.marinaorlik.cz


 IZOLEPA Cup  2020    Marina Orlík   
PROGRAM  (může se měnit podle počasí a situace)

PÁTEK 31. července
Sraz během dne a večera v marině Orlík, 
večer úvodní party "letní Silvestr" - na Orlíku je týden před Izolepou vždy Vánoční regata, tedy vánoce a po vánocích přece přijde Silvestr :-)
Celý večer hraje DJ Marek Malay

SOBOTA 1. srpna
9.00 – 11.30 hod. přihlášky do závodu
cca 11.00 hod. - sraz kapitánů, Thai info
"Dotek Thajska" - Thai info event, ochutnávka thajských specialit ...
pro všechny závodníky je před startem připraven raut thajských dobrot :-)

cca 12.10 hod. první etapa Izolepy – tradiční "kačenky" :-)
cca 12.30 hod. - předpokládaný start regaty, počet a délka rozjížděk dle počasí,
(opozdilci se mohou přihlásit ještě těsně před startem na plovoucím mole),
"Dotek Thajska"
Cca 19.00hod: vyhodnocení závodu, vyhlášení vítězů, 
"Dotek Thajska" 
Večer "Izolepa Party" - živá hudba - nej orlická kapela VIPytá4
potom náš oblíbený DJ Marek Malay

NEDĚLE 2. srpna - volný den

Těšíme se, že se po roce všichni zase potkáme :-)

_/)/)/)_/)__/)/)/)_/)/)_/)__/)/)/)_/)__/)/)/)_/)/)_/)_/)/)/)_/)__/)/)/)_/)/)_/)_/)/)_/)_


   IZOLEPA Cup  2020  
Jachtařské závody - sobota 1. srpna
Pro všechny a všechno, co plave. Kdokoliv s čímkoliv přijede, bude vítán.

9.00 – 11.30 hod. přihlášky do závodu
(opozdilci se mohou přihlásit ještě těsně před startem na plovoucím mole),

STARTOVNÉ na regatu se skládá ze 2 částí:
1) cena do vítězné tomboly, každá posádka donese "NĚCO" - cokoli, nějakou maličkost, vtipný dárek, zbytečnost z domova ... prostě něco, jako ocenění pro další posádku, která si "tuto cenu" vylosuje při vyhlašování výsledků k pořadí v závěrečné tombole
2) 100 Kč na osobu, děti do 12 let zdarma

11.00 hod. - sraz kapitánů,
cca 11.15 hod. první etapa Izolepy – tradiční "kačenky" :-)
cca 12.00 hod. - předpokládaný start regaty,
počet a délka rozjížděk dle počasí,
v plánu jsou 3. etapy - 1. etapa delší, 2. a 3. kratší

Cca 19.00hod: vyhodnocení závodu, vyhlášení vítězů, 
Večer "Izolepa party" + živá hudba + DJ + Dotek Thajska

Výsledky :
Izolepa Cup je regata pro zábavu, do výsledků se započítavají všechny odjeté jachtařské etapy a zároven také netradiční mimo-jachtařské disciplíny ("kačenky" u bazénu nebo balonky na trávníku :-)

Do Orlického poháru se započítává pouze první (jedna) jachtařská etapa.

Lodě: 
1) závodní lodě Orlického poháru + 2) kategorie Open (kdo si co přiveze :-) 
Hlavní kategorie lodí jsou rozděleny podle tříd Orlického poháru.
Pro další lodě (nebo také pramice, kanoje, paddleboardy ...) budou kategorie vytvořeny podle toho, kdo s čím přijede.

Přijet můžete na lodích vlastních nebo půjčených. Účastnit se může každý - na všem co plave. Samozřejmě zúčastnit se můžete i když lod nemáte. Nějaké místo pro vás najdeme :-) Pokud nemáte lod, můžete se klidně účastnit Izolepa Cupu na pevnině - na startu a u cíle na našem plouvoucí mole.

Na Orlíku je možné si lod půjčit:

Půjčovny lodí na Orlíku
marina Orlík - www.marinaorlik.cz
marina Orlík - www.hacjacht.cz
Lavičky - www.sport-eli.cz
Podskalí - www.svetplachetnic.cz
Velký Vír - www.yachtclubbarrandov.cz

Kapitáni lodí by měli mít kapitánský průkaz VMP (Vůdce malého plavidla).

  Izolepa Cup  

- je fun regata - sportovně společenská akce
- pouze jedna jachtařská rozjíždka je zařazena do bodování v Orlickém poháru
- není zařazena mezi oficiální závody ČSJ a nemá statut závodu
- není požadována závodní licence
- neřídí se dle závodních pravidel jachtingu ISAF
- řídí se dle Řádu plavební bezpečnosti pro uzavřené vodní cesty ČR
a dle závodních pravidel pro Colins fun regaty, které jsou uvedeny níže
a hlavně dle gentlemanské jachtařské praxe.

Účastníci jedou na vlastní riziko a nebezpečí.
Pořadatel neodpovídá za jakékoliv škody a jiné újmy způsobené lodím a jejím posádkám.

_/)/)/)_/)__/)/)/)_/)/)_/)__/)/)/)_/)__/)/)/)_/)/)_/)_/)/)/)_/)__/)/)/)_/)/)_/)_/)/)_/)_

Naše základna je v Marině Orlík - mezi zámkem Orlík a Ždákovským  mostem. Info na: www.marinaorlik.cz

Cesta lodí do mariny Orlík

Pokud pojedete lodí od zámku Orlík směrem ke Žákovskému mostu, tak na poloviční cestě nalevo v zátoce je velké molo mariny..... nemůžete minout :-)

Cesta autem do nové mariny
Pokud pojedete od Prahy, tak do Mariny Orlík můžete jet bud přes Orlickou přehradu nebo přes Ždákovský most

Cesta přes Orlickou přehradu
Z Prahy po Strakonické - za Milínem doleva na hráz (přehrada Orlík), dále přes vesnice Hřebeny, Klenovice, Klučenice, Voltýřov, Chrást.
Za Chrástem hned doleva :-) u popelnic rovně :-) před dřevěným domečkem doprava :-) pak přes louku a lesem :-) a jste tam :-) Ale jinak jsou všude cedule "marina Orlík".

Cesta přes Žďákovský most
Pojedete z Prahy po silnici na Dobříš, Příbram, Strakonice. Po projetí obce Zálužany na velké křižovatce odbočíte doleva směrem na Tábor a Milevsko (nebo také na Lety, zámek Orlík, Ždákovský most). Projedete rovně obcí Orlík nad Vltavou, přejedete Ždákovský most a na první křižovatce u obce Kostelec nad Vltavou se dáte doleva směrem na obec Kovářov. Pak hned zase doleva a po pár kilometrech zase doleva a přijedete do vesnice Chrást. Hned na konci obce Chrást odbočíte opět doleva na polně-lesní cestu, kde už najdete cedulky "Marina Orlík". Polní cesta vede po cca 1 km u popelnic rovně a po dalším cca 1 km u lesního srubu doprava. Dále lesem cca 2 km až do rekreačního střediska Marina Orlík.
Jednoduše - za Ždákovským mostem 3x doleva, za posledním domem v obci Chrást opět doleva, potom na polní cestě u popelnic rovně a u lesního srubu doprava a jste tam :-)

Ubytování

V ubytovacím zařízení Mariny Orlík. Ubytování si můžete objednat na www.marinaorlik.cz
Aleš, tel.: 606 561 913, mail: marinaorlik@seznam.cz

Letos v době koronaviru, bude ubytování bohužel asi už obsazené. Je ale možné v areálu spát různě - na lodích (kterými přijedete), ve stanech (které si přivezete), nebo v autech, pod širákem.... pod stolem ... na karimatce ve společenské místnosti ... a tak podobně.

Stravování

V marině Orlík je velká krásná restaurace s barem a velkou terasou, kde bude od rána do rána :-) pořád něco dobrého k jídlu a k pití.

A další

Vlajky, maskoty, maškary, matračky, serfy a všechny věci na zábavu... vemte sebou. Nejen závod, ale hlavně společenský přínos bude ohodnocen.
Vloni (a předloni, a před před loni...) to byla docela dost povedená akce !!! :-)

Těšíme se, že se na Orlíku potkáme !

_/)/)/)_/)__/)/)/)_/)/)_/)_*/)/)/)_/)_*/)/)/)_/)/)_/)_/)/)/)_/)_*/)/)/)_/)/)_/)_/)/)_/)_*

   Závodní pravidla pro Colins fun regaty

Závod se jede podle:
- COLREGU a Řádu plavební bezpečnosti pro uzavřené vodní cesty ČR
- závodních pravidel pro Colins fun regaty

které musí každý znát (aspoň kapitáni).

Základní pravidla pro plachetnice

1) Pokud se k sobě přibližují dvě plachetnice, tak loď, která má vítr zprava (tzn. má plachtu na levoboku) má přednost před lodí, která má vítr zleva (tzn. má plachtu na pravoboku). Plachetnice, která má vítr zprava má přednost = plachetnice s plachtou na levoboku má přednost.

Pokud lodě jedou na zadní vítr na motýla nebo se spinakerem pak právo plavby (vítr z prava) určuje ráhno hlavní plachty (hlavní plachta vlevo má přednost)

2) Pokud obě lodě mají plachtu na levoboku nebo obě plachtu na pravoboku tak loď, která je na návětrné straně musí dát přednost lodi na straně závětrné. Tzn. závětrná plachetnice má přednost.

3) Každá loď ať má právo přednosti nebo ne musí udělat všechna opatření pro zabránění srážkám. Tzn. pokud máte přednost, ale loď která vám má dát přednost toto nečinní zásluhou problému na lodi, nepozorností, opilosti či neznalosti posádky....apod. musíte se vyhnou vy a udělat všechno pro zabránění srážce.

Vyhybání při manévrování

Když loď s právem plavby mění směr musí dát druhé lodi místo k vyhybání. Když loď získá právo plavby svým manévrem musí dát zpočátku druhé lodi místo k vyhybání.

Křížování s cizí lodí, která nezávodí

Pokud se závodní lodě potkají s jinou lodí, která nezávodí - budou se lodě vyhýbat podle Colregu a Řádu plavební bezpečnosti. Tzn. plachetnice nedává přednost běžným motorovým lodím a veslicím, ale dává přednost všem plachetnicím s právem plavby, veřejné lodní dopravě, plavidlům, která mají různá omezení plavby a neovladatelným lodím.
Překážky a otočné body

Lodě točí bojky či jiné otočné body a vyhýbají se překážkám na trase (ostrovy, izolované nebezpečí, bojky, další lodě...apod.) dle Colregu a Řádu plavební bezpečnosti.

Pokud nastane situace, že se mezi Vás a překážku (nebo otočný bod) dostane loď která nemá právo plavby, tak platí pravidlo vzájemného krytí ve 4délkové zóně.

Vzájemné krytí - lodě jedou za sebou či vedle sebe tak, že zadní loď svou přídí už protnula pomyslnou čáru, která (do šířky) prodlužuje záď přední lodě.
4délková zóna - zóna od překážky (nebo otočného bodu) na délku 4 lodí.

1) Pokud lodě do 4délkové zóny nevjedou ve vzájemném krytí - platí Colreg, tzn. že
- lod s větrem zprava (a plachtou na levoboku) má přednost
- závětrná lod má přednost (pokud lodě mají plachtu na stejné straně)

2) Pokud lodě do 4délkové zóny vjedou ve vzájemném krytí,
- tak loď s větrem zprava (a s plachtou na levoboku) musí vytvořit dostatečný prostor pro bezpečné proplutí lodě s větrem zleva (a s plachtou na pravoboku)
- tak závětrná loď nesmí návětrnou loď vytlačovat do návětří a musí vytvořit dostatečný prostor pro bezpečné proplutí návětrné lodě
To znamená:
Pokud se loď, která nemá právo plavby dostane mezi Vás a překážku (nebo otočný bod) už před 4délkovou zonou, tak jí musíte pustit a vytvořit jí dostatečný prostor k proplutí.

Loď která nemá právo plavby se mezi vás a překážku (nebo otočný bod) nesmí nacpat ve 4délkové zoně.

V každém případě a za jakékoliv situace se každá loď se musí chovat tak, aby neohrozila bezpečnost druhé lodě.

Startovní procedura

Starty budou hlášeny megafonema a houkačkou:
- 10 minut do startu
- 5 minut do startu
- 1 minuta do startu
- start

5 minut před startem lodě vypnou motor.

1 minutu před startem lodě nesmí přejet startovní čáru. Pokud startovní čáru přejedou, musí se vrátit a znovu projet startem, ale při vracení nemají žádné právo přednosti plavby - všem lodím, které vystartovali musí dát přednost.

Protesty

Protesty je možno podávat hned nebo do hodiny po dojezdu poslední lodě do cíle. Protesty se řeší pouze, pokud obě strany sporu mají v ruce láhev dobrého pití.
Sporné otázky bude řešit závodní komise, která bude složena z vybraných kapitánů + rozhodčí. Jejich rozhodnutí je konečné.

Pokud dojde ke kolizi, musí loď, která kolizi zavinila točit 360. Pokud se loď dotkne otočné bojky, tak musí točit trestných 360.

Točit 360 musí loď před dokončením příslušné etapy a musí mít na otočku svědka z jiné závodní lodě. Pokud loď netočí nebo nemá svědka, připočte se k celkovému času za etapu 5 trestných bodů.


A další důležité body:

Loď nebo jednotlivec musí poskytnout pomoc jiné lodi či osobě v nebezpečí. Každá loď nebo jednotlivec je osobně zodpovědný za použití záchranných prostředků na lodi. Každá loď je zodpovědná sama za sebe a za veškerá svá rozhodnutí.

Každá posádka si je vědoma, že kapitán by na lodi neměl pít alkohol vůbec a posádka jen v rozumné míře a že kouření trávy a jakékoliv používaní drog či omamných látek je zakázané.

Kapitán lodi vlastní příslušné oprávnění k vedení plachetnice (průkaz VMP) a má dostatek znalostí a zkušeností s vedením plachetnice. Kapitán odpovídá za loď i posádku.

Pořadatel neodpovídá za jakékoliv škody a jiné újmy způsobené lodím a jejím posádkám.

_/)/)/)_/)__/)/)/)_/)/)_/)_*/)/)/)_/)_*/)/)/)_/)/)_/)_/)/)/)_/)_*/)/)/)_/)/)_/)_/)/)_/)_*

Pro další info pište nebo volejte:

Colins Yacht Club
tel.: 603835803
e-mail: info@cyc.cz
www.cyc.cz

 

 

 

_/)/)/)_/)__/)/)/)_/)/)_/)_*/)/)/)_/)_*/)/)/)_/)/)_/)_/)/)/)_/)_*/)/)/)_/)/)_/)_/)/)_/)_*


Léta minulá :


náhled pro tisk odeslání článku na email

VYHLEDÁVÁNÍ




ZASÍLÁNÍ NOVINEK

Vložte Váš e-mail